آموزه های دینی

عکس،پوستر،آهنگ،شعر و متن های مذهبی

آموزه های دینی

عکس،پوستر،آهنگ،شعر و متن های مذهبی

آموزه های دینی

در این سایت در مورد مسائل مذهبی مانند احکام،امامان،پیامبران و... نوشته شده و تنها مورد این نیست بلکه پوستر،آهنگ، آهنگ مناسبتی و غیره هم در این وبلاگ گذاشته خواهد شد

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندی موضوعی
بایگانی

اهمیت نماز

۱۴۰۰/۱۲/۰۴

اهمیت نمازنماز شکر نعمتهای بیکران الهی و عالی ترین پیوند برای ارتباط انسان با خدا که موجب آرامش و اطمینان قلب ها و تصفیه و پاکسازی نفس انسانی از کدورت‌ها و مایه صفای باطن و روشنی روح و روان و دژی محکم در برابر وسوسه های شیطانی و یک موعظه درونی می‌باشد بر اساس آیات قرآن و روایات ائمه معصومین (ع)،نماز مهم ترین و ضروری‌ترین  تکلیف اسلامی است که بر هر انسانی که به سن تکلیف رسیده واجب است.و اهمیت نماز در بین سایر واجبات تا آنجا است که پیشوایان معصوم (ع) و آن را عمود دین نامیده‌اند.

 

با توجه به فطری بودن اصل پرستش در نهاد انسان ، تاریخ بشری ، هرگز از عبادت و تعظیم معبود خالی نبوده است.اگر چه گهگاه در این مسیر ، با انتخاب معبود باطل و پوشالی مثل بت ها،یا مظاهر آفرینش ماه و خورشید،به خطا رفته است.اما پروردگار متعال برترین طریق عبادت را در قالب عملی به نام { نماز } برای بندگان تعیین و آن را مستحکم ترین وسیله تقرب معرفی فرموده است.نماز کامل ترین جلوه بندگی و نماد عبودیت است که جایگزینی ندارد.

 

✅از بین عبادت ها نماز اهمیت زیادی دارد؛نماز باعث جلب رحمت الهی میشود و انسان از زشتی ها و بدی فاصله میگیرد.نماز شرط قبولی بقیه عبادت ها است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۱۲/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">